Monday, May 2, 2011

orang kampong zaman sekarang

salam semua~~~~ hari ni nk share pasal orang kampung zaman sekarang...nk share sebab aku sendiri pon tinggal kat kamping kan...hehehe....

aku tahu...sebutje orang kampung mesti persepsi orang2 kat luar sane kitorg ni org yang innocent, xmaju, pemalu anak2 gadis die, jodoh pon masih ditentukan parents n etc....tapi...KENYATAANNYA!!!! orang kampung xlagi macam tu..cume certain2 je yg still diamalkan..hehe...banyaklah gak anak2 org kampong yg masok universiti...termasoklah aku..hehehe

bukanlah nak membangge diri,,tapi xtahula...aku rase batch akulah yang masih memiliki nilai2 moral sebagai anak orang kampung kat kampung aku...kalo anak dara batch aku la kan,,xpernah keluar malam, nak jumpe dak2 laki walaupon kawan2 sekelas pon payah (takot org kampong mengata n xmanis), wat keje umah n sebagainye...xde rase nk riak n membangge diri taw ni.. tapi kan batch lepas 2 aku ni makin advance...bukan nak kate ape,,,kalo advance ke arah kebaikan xpe..aku pon menyokong...tapi advance da mengandung dulu b4 kahwin..ni ape kes?????? so, korang2 di luar sane janganle terperanjat....da terbiase dah fenomena ni kat kampung...harap anda di luar sane tukar persepsi anda mengenai orang kampung ye..hehehe....tapi jangan lupe keluarkan aku...aku still orang kampung original punyerr..hehehehe...kalo malam kan....punyela melambak anak2 dara melepak kat jambatan gelap2..diorang wat ape pon aku xtahulah..kalo dak2 lelaki patternla kan...ni pompuan...aku yang da beso panjang ni pon bapak aku marah nk kuar umah..tunggu pawe2 diorang la tu agaknye...bukan nk menuduh,,,tapi xtahula..faham2la anda di luar sane nak membuat andaian....yang berkepit pagi petang siang malam cam laki bini pon ade...adeh~~~~bukan aku nak jeles....tahula ade pakwe kan...memangle aku xde pakwe tapi fikirlah ape org2 lain pk..hahaha...haishhh~~~pendapat akulah kan...budak2 kampung sekarang lagi dahsyat perangai dari budak2 bandar dari segi sosial la...melebih2 plak orang kampung..kalo xpercaye,,,datanglah ke kampung parit siba..hehehe...

nak dijadikan cite,,,adelah satu majlis pertunangan akak sorang ni kat kampung..aku kenal la gak akak ni sebab adik die dulu classmate sekolah rendah..buat da macam orang nak menikah..bukan nk kutuk..tapi aq kagumla...tu salah satu nk bagitahu org2 kampung lain yang die da berpunye n xkesahla kalo nmpak ade laki pasni datang umah die...xlah menimbulkan fitnah kan...MASALAHNYE....adela plak jiran kat sebeah umah die ni dok mencanang kat orang2 lain bende2 yang xbaik...die kate xsukelah ngan akak yg bertunang tu...sombonglah...saje nak menunjuk hantaran banyaklah...WHAT THE HELL?????? da die kalo naek motor muke masam camne kite nak senyum betolx???piiiraaaahhhhh~~~memang aku kutuk betol2 makcik tu...(ni sebenarnye mak aku yang cite)...aku memang terus terang cakap...kalo diri xcukup perfect,,,janganlah nk mengata orang..lagi2 mengata kat orang2 lain..makin bertambah2 dosa hang taw dak???haih~~~~ nak tahu tak kenape aku xpuas ati ngan makcik ni???sebab....ANAK DIE PERNAH KENE TANGKAP BASAH NGAN PAKWE DIE KAT UMAH MAKCIK TU SENDIRI...NAK TAHU APE YG LAGI DAHSYAT???SEMASA KEJADIAN TU BERLAKU,,MAKCIK N HUSBAND DIE ADE KAT UMAH...tahux betape peliknye...korang xrase pelik ke????pelik kan???die dok mengate anak orang yang bertunang..padahal anak die dah 'kahwin' dulu xbernikah..untung je org2 lain xmengutuk anak die da kene 'TEBUK'...hishhh...malu la aku...pangkah makcik ni wei...seb bek anak die xtermengandung....cume hilang dara je..gelap wei mase depan...hadoiii~~~

jadi....kesimpulannye di sini,,,kalo kita xcukup sempurna,,janganlah kita mengutuk orang lain ye...anak sendiri wat silap nak tuding salah pada anak orang lain..ni namenye orang kampung yang mencemarkan nama kampung..hahaha..aku kalo nk mengutuk mmg no 1...hehehe...aku kutuk ni sebab aku xbuat perkare2 yang anak die buat....anak die plak da kene tangkap ngan pakwe die leh plak kuar2 umah cam membangge diri kene tangkap..WHT THE????????????? sedarlah diri...diri da xsempurna macam pompuan lain..kalo aq da berkurungje kat umah..ni bukan kes kene rogol..kalo kene rogol len cite,...ni rela diri...memang memalukan.....

P/S : aku xtergolong dalam ciri2 orang kampung zaman sekarang taw...aku still original orang kampung..hehehhee

No comments:

Post a Comment